iDEAL bereikt mijlpaal van 250 miljoen transacties sinds lancering

Het Nederlandse online transactiesysteem iDEAL heeft haar 250 miljoenste transactie voltooid zien worden bij de webwinkel Fietspunt.nl, sinds de online betaalmethode in 2005 is opgericht.

iDEAL levert klanten een manier van internet bankieren voor online aankopen in webwinkels, door ze direct door te verwijzen naar de online bankierwebsite van hun eigen bank. Het succes van iDEAL onder klanten vloeit voort uit in het feit dat het een veilige en gebruikersvriendelijke betaalmethode is, terwijl handelaren de gegarandeerde betaling waarderen. Verder werd het product de markt in gelanceerd met de ondersteuning van de sector thuiswinkelen.

Bijna 70 procent van de Nederlandse bevolking winkelt online en 10 procent van alle aankopen in Nederland wordt nu online gedaan, waarbij iDEAL de favoriete betalingsmethode is. Momenteel accepteren ruim 40,000 bedrijven en instellingen iDEAL betalingen. Bovendien breidt iDEAL haar positie uit in reguliere internetreclame, doordat het gebruik van iDEAL betalingen voor toegangstickets en openbaar vervoer gigantisch toeneemt.

Volgens een studie, gepubliceerd door het European Institute for Brand Management (EURIB), scoorde iDEAL het beste van alle financiële merken en was het één van de tien meest onontbeerlijke merken in Nederland. Ondanks dat betalingen via de mobiele telefoon al voor langere tijd mogelijk zijn, lijken ze volgend jaar eenvoudiger te gaan worden bij online aankopen dankzij het mobiele iDEAL.